Najczęściej zadawane pytania dotyczące Bus Karty.
01.
Jeżeli zgubię Bus Kartę lub zostanie ona zniszczona, czy kolejną otrzymam bezpłatnie ?
NIE.
Wydanie duplikatu Bus Karty lub kolejnej nowej jest odpłatne 20 zł.
02.
Jak należy przechowywać Bus Kartę ?
Bus Karta nie wymaga specjalnych warunków przechowywania.
Należy zabezpieczyć ją jedynie przed trwałym odkształcaniem i zginaniem.
Wskazane jest, aby nie wystawiać ją na temperatury powyżej 50 stopni C. i poniżej 4 stopni C.
03.
Jak mogę uzyskać Bus Kartę ?
Bus Kartę można uzyskać na dwa sposoby:
1. Składając wniosek wraz ze zdjęciem legitymacyjnym/paszportowym w wybranej kasie biletowej naszej firmy.
Druk wniosku dostępny jest w kasach biletowych lub tu: pkspila.pl/dok/45_pl.pdf
2. Wypełniając formularz wniosku ON-LINE zamieszczony na naszej stronie internetowej. 04.
Jak długo czeka się na wyrobienie Bus Karty ?
Do 7 dni roboczych.
Proponujemy z wyprzedzeniem złożyć wniosek o wydanie Bus Karty.
Odbiór Bus Karty nie jest powiązany z koniecznością zakupu biletu.
Należy ją obowiązkowo posiadać w chwili zakupu biletu miesięcznego lub okresowego.
05.
Do czego potrzebny jest wydrukowany bilet, skoro mam Bus Kartę ?
Czy mogę go wyrzucić ?
Wydrukowany bilet jest bardzo ważnym dokumentem fiskalnym, potwierdzającym zakup biletu, a także, zgodnie z prawem przewozowym, dokumentem poświadczającym zawartą umowę przewozu oraz ubezpieczenia na czas podróży.
Wydrukowany bilet należy obowiązkowo zachować do kontroli lub reklamacji. Nie jest on potrzebny do rejestracji przejazdu w autobusie lecz należy go mieć przy sobie.
W przypadku zagubienia Bus Karty, brak paragonu fiskalnego, uniemożliwi przepisanie ważnego jeszcze biletu do wydanego duplikatu Bus Karty. W takiej sytuacji, pasażer musi zakupić kolejny bilet miesięczny lub okresowy.
06.
Czy wydanie Bus Karty jest odpłatne?
NIE.
Wydanie pierwszej Bus Karty jest bezpłatne.
Dopiero za wydanie duplikatu Bus Karty lub kolejnej nowej, pobierana będzie dodatkowa opłata w wysokości 20 zł.
07.
Czy w przypadku zagubienia Bus Karty, mogę korzystać z przejazdów na podstawie paragonu fiskalnego-biletu drukowanego?
NIE.
Utrata Bus Karty wiąże się z koniecznością uzyskania jej duplikatu.
Okazanie w kasie posiadanego paragonu-biletu, pozwoli na przepisanie tego biletu do wydanego duplikatu Bus Karty.
08.
Czy posiadanie Bus Karty limituje ilość przejazdów?
Nie, pasażer posiadający Bus Kartę może korzystać z przejazdów dowolną ilość razy w ramach ważności biletu.
09.
Czy oprócz Bus Karty i paragonu, muszę mieć przy sobie inne dokumenty ?
TAK.
Jeżeli zakupiony bilet objęty jest ulgą ustawową, to zgodnie z przepisami, należy posiadać przy sobie dokument uprawniający do tej ulgi.
10.
Czy można kupić bilet okresowy ulgowy lub ulgowy na pół miesiąca ?
NIE.
Zgodnie z przepisami dotyczącymi dopłat do biletów ulgowych, nie można sprzedać biletu objętego ulgami ustawowymi innego niż jednorazowy i miesięczny (od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca).
11.
Czy można kupić bilet miesięczny u kierowcy w autobusie?
TAK, z zastrzeżeniem, że pierwszy bilet MUSI być kupiony w kasie biletowej w Pile, Chodzieży, Wągrowcu lub Wyrzysku.
12.
Czy możliwy jest zakup biletu okresowego lub na pół miesiąca ?
TAK, jeżeli taki był kupiony w kasie biletowej.
13.
Czy mogę zakupić bilet miesięczny lub okresowy nie posiadając wyrobionej Bus Karty ?
PKS Piła sprzedaje bez Bus Karty jedynie bilety miesięczne lub okresowe na kursy innych przewoźników.
Bez ważnej Bus Karty, nie ma możliwości zakupu biletu miesięcznego i okresowego, na kursy realizowane przez PKS Piła.
14.
Czy mogę wcześniej wyrobić sobie Bus Kartę, pomimo, że z przewozów będę korzystał po wakacjach ?
TAK.
Bus Kartę uzyskać można dużo wcześniej. Nie wiąże się to z koniecznością rozpoczęcia korzystania z usług przewozowych.
Ważne jest to, aby w chwili zakupu biletu miesięcznego lub okresowego już ją posiadać.
15.
Czy mogę uzyskać Bus Kartę w chwili zakupu biletu miesięcznego lub okresowego ?
NIE.
Wyrobienie Bus Karty podczas zakupu biletu miesięcznego lub okresowego jest niemożliwe!
Bus Kartę należy uzyskać wcześniej, aby w chwili kupowania biletu miesięcznego lub okresowego już ją posiadać.
Wydanie Bus Karty, nie wiąże się z koniecznością jej natychmiastowego zaprogramowania sprzedanym biletem miesięcznym lub okresowym.
16.
Czy mogę odstąpić swoją Bus Kartę innej osobie, jeżeli sam nie korzystam z przejazdu?
NIE.
Bus Karta jest spersonalizowana. Korzystać z niej może wyłącznie osoba, na którą karta została wydana.
W przypadku udostępnienia jej innej osobie, kierowca autobusu lub kontroler, ma prawo taką kartę zatrzymać, a pasażer który ją okazał, traktowany będzie jak osoba jadąca bez zakupionego biletu.
Właściciel zatrzymanej Bus Karty będzie ją mógł odebrać w miejscu jej wydania po uiszczeniu opłaty karnej w wysokości 100 zł.
17.
Czy mogę bez Bus Karty kupić bilet okresowy ważny przez tydzień?
NIE.
Oferta biletów okresowych dotyczy wyłącznie klientów korzystających z Bus Kart, a bilety okresowe sprzedawane są wyłącznie na pół miesiąca.
18.
Czy mogę anulować-zwrócić zakupiony bilet , nie posiadając Bus Karty i paragonu fiskalnego ?
NIE.
Brak paragonu fiskalnego-wydrukowanego biletu, uniemożliwia dokonanie zwrotu biletu.
W przypadku braku Bus Karty, zwrot biletu na podstawie okazanego paragonu fiskalnego-wydrukowanego biletu możliwy będzie jedynie po zablokowaniu Bus Karty pasażera. W takiej sytuacji, ewentualna kontynuacja przejazdów na dotychczasowych zasadach, możliwa będzie po uzyskaniu duplikatu Bus Karty.
Zwrot zakupionego na podstawie Bus Karty biletu miesięcznego lub okresowego możliwy jest jedynie w tej kasie biletowej, która bilet sprzedała.
19.
Czy mając Bus Kartę, muszę koniecznie rejestrować swój przejazd po wejściu do autobusu ?
TAK.
Rejestracja przejazdu jest obowiązkowa !
Należy jej dokonać zaraz po wejściu do autobusu, przykładając ją na około 2 sekundy do czytnika bileterki.
Każdy ujawniony podczas kontroli przypadek braku rejestracji przejazdu, traktowany będzie jak przejazd bez ważnego biletu!
20.
Czy konieczne jest posiadanie paragonu fiskalnego-wydrukowanego biletu, w chwili wsiadania do autobusu ?
TAK.
Wydrukowany bilet należy obowiązkowo zachować do kontroli i reklamacji.
Należy mieć go przy sobie.
Nie jest on konieczny, do rejestracji przejazdu w autobusie. Do tego celu wymagana jest Bus Karta.
Nie polecamy przechowywania go razem z Bus Kartą. W przypadku jej zagubienia, stracimy oba dokumenty.
21.
Czy Bus Karta, z biletem miesięcznym lub okresowym, limituje przejazdy w ciągu jednego dnia ?
NIE.
Osoba która zakupiła bilet miesięczny lub okresowy z Bus Kartą, jest uprawniona do nielimitowanych przejazdów dziennych kursami PKS Piła tam i z powrotem, w okresie ważności biletu.
22.
Co zrobić, gdy podczas rejestracji przejazdu Bus Kartą, czytnik bileterki wyświetla negatywny komunikat ?
W takiej sytuacji należy okazać paragon-wydrukowany bilet. Jeżeli reklamacja nie będzie uwzględniona, to należy wykupić u kierowcy bilet jednorazowy, a reklamację Bus Karty złożyć w kasie biletowej.
23.
Co zrobić w sytuacji, gdy bileterka podczas odczytu wyświetla komunikat "REJESTRACJA JUŻ WYKONANA"?
Jest to prawidłowy komunikat świadczący o tym, że Bus Karta została już w danym kursie zarejestrowana .
Przejazd w kursie na podstawie Bus Karty może zostać zarejestrowany tylko jeden raz!
24.
Co zrobić w sytuacji, gdy bileterka podczas odczytu wyświetla komunikat "NIEWŁAŚCIWY OKRES WAŻNOŚCI"?
Zakupiony i zapisany w Bus Karcie bilet stracił ważność.
Należy w dowolnej kasie PKS Piła wykupić nowy bilet, który zostanie zapisany do posiadanej Bus Karty.
25.
Co zrobić w sytuacji, gdy bileterka podczas odczytu wyświetla komunikat "NIEWŁAŚCIWA RELACJA"?
Zakupiony i zapisany w Bus Karcie bilet nie obejmuje przystanku lub całej trasy przejazdu, z którego pasażer chce skorzystać w chwili wsiadania do autobusu.
Należy posłużyć się paragonem fiskalnym-wydrukowanym biletem, aby wyjaśnić zaistniały problem.
Jeżeli przyczyna takiego komunikatu się potwierdzi, prosimy zgłosić się do dowolnej kasy biletowej PKS Piła, aby dokonać korekty trasy zakupionego biletu. W kasie należy okazać paragon fiskalny-wydrukowany bilet i swoją Bus Kartę.
26.
Co zrobić w sytuacji, gdy bileterka podczas odczytu wyświetla komunikat "BŁĄD ODCZYTU EM-KARTY"?
Spowodowane jest to zbyt szybkim zabraniem karty z czytnika bileterki.
Bus Kartę należy zbliżyć do czytnika bileterki. Pierwszy sygnał informuje o rozpoznaniu karty. Należy poczekać na drugi sygnał informujący o zakończonym odczycie karty. Trwa to łącznie od 1 do 2 sekund.
27.
Co zrobić w sytuacji, gdy bileterka podczas odczytu wyświetla komunikat "BŁĄD DANYCH EM-KARTY"?
Przyczyną takiego komunikatu może być niewłaściwe zaprogramowanie Bus Karty w momencie sprzedaży biletu lub uszkodzenie samej karty.
Prosimy w takiej sytuacji zgłosić się do dowolnej kasy PKS Piła w celu sprawdzenia przyczyny problemu.
Przejazd autobusem w takiej sytuacji umożliwi paragon fiskalny-wydrukowany bilet.
28.
Co zrobić w sytuacji, gdy bileterka podczas odczytu wyświetla komunikat " EM-KARTA ZASTRZEŻONA"?
Posiadana Bus Karta znalazła się w wykazie kart zagubionych lub skradzionych.
Posługiwanie się taką Bus Kartą jest zabronione.
Kierowca, Kasjer lub Kontroler, ma prawo taką Bus Kartę zatrzymać do wyjaśnienia.
29.
Co mam zrobić, gdy utracę Bus Kartę?
Zagubienie Bus Karty należy niezwłocznie zgłosić w dowolnej kasie naszej firmy.
Zostanie ona zablokowana, a pasażer otrzyma jej duplikat lub Bus Kartę zastępczą.
Na podstawie okazanego paragonu fiskalnego-wydrukowanego biletu, ważny jeszcze bilet miesięczny lub okresowy, zostanie przepisany do wydanego duplikatu lub zastępczej Bus Karty.